Det händer i närtid på klubben

Vimplar och ruff
Vi har äntligen fått in våra vimplar till flaggorna som markerar vart på green flaggan står. Om vimpeln sitter högt upp står flaggan lång, sitter den långt ner står flaggan kort. Vi hoppas att detta kommer att underlätta för både medlemmar och gäster.

Vi har fått mycket frågor kring högruffen på hål 1/18 senaste tiden, så vi tänker att det är lika bra att ta med lite information kring den här. Tanken med kullen mellan 1an och 18 är det ska vara högruff, men den ska inte vara så tjock som den är nu. Våra högruffar behöver slås en gång per år och det är inte gjort tidigare, därav har den blivit väldigt tjock nu. Tanken är att det ska vara högt vajande gräs där det går att hitta bollen likt vänstersidan på 1an. Vi kommer inte att slå ruffen innan JSM och KM, vilket innebär att det blir efter 18/8.

Nya övningsområdet
Arbetet med vårt nya övningsområde går framåt och man kan nu se var de tre greenerna ska ligga. Greenerna kommer att vara 400 kvm-550 kvm stora och det går att spela från flera olika håll mot samtliga. Arbetet beräknas vara klart om 2-3 veckor och därefter kommer vi att jobba med inväxningen. Området får inte beträdas i år, utan vi går ut med när det är ok att gå ut och kika.

Trollskogen
Som de flesta har märkt så är Trollskogen nu ett minne blott. Anledningen till att vi tog ner träden vid Trollskogen är att de stod så tätt att de inte längre hade några barr kvar. Trollskogen började mer likna spökskogen.. Vi har nu bett vår arkitekt Christian att rita upp en plan för området och vi har önskemål om att bygga ett nytt längre tee 63. Fortsättning följer kring detta!

Lag SM
Nästa vecka 17-20 juli spelas Lag SM herrar på Söderby i Uppsala. Herrarna spelar i elitserien och möter de bästa lagen i Sverige. Åk gärna ut och heja på våra duktiga spelare!

Vi kan med glädje meddela att vi har ett damlag i år som kommer att spela Lag SM damer på Arninge GK 19-20 juli i divison 2. Vår förhoppning är att vi lyckas ta oss upp till divison 1 till nästa säsong. Åk gärna till Arninge och heja på våra duktiga tjejer!

Föregående

Robotar på 27 hål